AAARRRRGGGH!


Nu har jag haft ont i mina visdomständer i 4 dagar. Och int blir det bättre. Så idag har jag varit till jourhavande tandläkare och han ba: "nu sätter jag lite medicin på här". De övre tänderna är ju nog helt framme men på röntgen så syns det att det håller på att bli ett hål på den ena och så har tändrena det allt för trångt. "Medicinen" smakade pysslingsskit och jag började dreggla av den.

När jag ringde till tandläkaren så pratade jag med en kvinna:

Jag: Joonäj jag har problem me mina visdomständer.
Hon: Mjaha.
Jag: Jag kan knappt borsta tänderna.
Hon (med plötslig panik i rösten): Men du måst ju borsta tänderna!!!!!!  (Panik!!!!!)
Jag: Jo, no gör jag ju de no, men de tar ju så hoolis ont.

Då fick jag komma dit. Tips: säg att ni inte kan tvätta tänderna om ni vill få tid till tandläkare.

Visdomständrena nere i munnen är ju en historia i sig. Den ena är lite uppe men, om den inte tas bort så kommer muskeln som gör att jag kan öppna käkarna bli inflammerade och då kommer jag inte att kunna öppna munnen. Jaha! Men den andra tandfan har bestämt sig för att inte komma upp alls utan vill börja växa och trängas under de andra tänderna. Skit tänder...

Nåja idag ska i alla fall Heppu och Sukeri få gå ut liite på bete och äta gräs. Mums!

Nå sen så får ju korna och stutarna gå på hela betet nu. Så när jag öppnade grinden så kom Cesars/Orvars mamma stampandes med bestämda steg. Hon började mumsa gräs direkt. Nå efter en stund så fick hon ett glädjeryck och sprang med full fräs så att skiten sprättade ända till södra änden på betet, med svansen rakt upp som en antenn.

Och Cesar ba

Sen stod hon där med sin vippnäsa i vädret och luktade mot vinden.

Det är roligt när man verkligen ser hur lyckliga de blir.

Joonäj, ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0