Håhåjaja

Igår var mamma och pappa till Stallhagen på nåt tjosan med brandkåren så då åt först jag, moster och Sarah Ali´s kebab som middag och det var mycket gott. Sen tittade jag och Sarah på näst sista Harry Potter filmen.

Idag har vi arrrbetat och jag har varit traktorförare heeela dagen. Jag har inte gjort något annat än sprungit in och ut ur traktorn så nu har jag ont i min hoppa-in-och-ut-ur-traktorn arm. Jag var efter två ensilage balar; en till fåren och en till skullan. Men först så skulle jag ta ut två halmbalar från skullan som grisarna i kallstallet skulle få.

Först höll jag på i typ 20 min och baxade fram och tillbaka med traktorn men jag kom faktiskt ut till slut. MEN. Sen så tänkte jag "nämen jag tar väl ett nytt tag om balen nu, så att den hålls på spjutet hela vägen ner". Dumma mig. Balhelvetet gick ju sönder när jag lyfte upp den... Så jag ringde till pappa och han ba: ojoj, hmm, ojojojoj, typ. Men han lyckades få in det mesta i halmhacken så det ordnade sig till slut. Sen for han och hämtade ut en ny bal, det tog ungefär 2 min för honom, så jag måste träna på mina traktorkörarskills.

Sen gick vi in och äta och efter maten for jag och köpte gass från glassbilen. Mumma!

Efter det bytte vi typ däck på bilen och sen skjutsade jag mamma och pappa till Rosella eftersom de är på nån rådjurshippekryssning. Nåja så jag och moster skötte djuren nu på kvällen. Det gick bra förutom att jag måste jaga lamm som var på vift och kor som vägrade gå dit dom skulle. Men nu är det gjort och nu tänker jag ta en glass.

Jag ska försöka få till några bilder på kalvarna så att ni får se hur de ser ut. Får se om jag hinner imorgon.

Tack och god natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0